Regulamin określa warunki oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu internetowego https://strefa-diety.pl/sklep prowadzonego przez Agnieszkę Liszewską z siedzibą w Legnicy, ul. Jankowskiego 11/10.
Kontakt ze Sklepem e-mail: kontakt@strefa-diety.pl tel. 511811278
§ 1 Definicje
- Administrator – Agnieszka Liszewska, ul. Jankowskiego 11/10 Legnica,
Dietetyk – Agnieszka Liszewska udzielająca usługi dietetyczne za pośrednictwem Sklepu, zwana inaczej Sprzedającym i Usługodawcą - Sklep - sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem https://strefa-diety.pl/sklep
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z przedsiębiorcą w ramach Sklepu umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Klient przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG;
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego;
- Produkt cyfrowy – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na produkty i usługi świadczone przez Sklep.
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego sprzedaż usług drogą elektroniczną oraz produktów cyfrowych wymienionych w § 3 Regulaminu.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internet;
- standardowy system operacyjny;
- standardowa przeglądarka internetowa;
- posiadanie aktywnego adresu e-mail;
- posiadanie programu umożliwiającego otwarcie dokumentów w formacie DOC i PDF.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu przez Klienta i dokonywania sprzedaży Produktu Cyfrowego lub Usługi przez Sprzedawcę jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§ 3 Produkty i usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sprzedawca w ramach Sklepu oferuje:
- Konsultację dietetyczną online – usługa polegająca na ocenie dotychczasowego sposobu żywienia na podstawie wywiadu żywieniowego i przekazaniu Klientowi wskazówek dalszego postępowania w celu zniwelowania błędów żywieniowych. Klient otrzymuje produkt elektroniczny zawierający indywidualne zalecenia.
- Gotową dietę – produkt elektroniczny niedostosowany indywidualnie, zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną, obejmujący listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków;
- Dietę indywidualną – obejmującą konsultację online (wraz z przeprowadzeniem wywiadu żywieniowego) oraz produkt elektroniczny dostosowany do indywidualnych potrzeb Kupującego zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną obejmującą listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków.
- Zakupy w Sklepie można dokonywać bez konieczności rejestracji konta. Niezbędne jest jednak podanie danych osobowych identyfikujących Kupującego koniecznych do realizacji zamówienia oraz wystawienia dowodu potwierdzającego zakup.
- W przypadku zakupu konsultacji dietetycznej:
- Konsultacje z Dietetykiem odbywają się online (poczta elektroniczna, Facebook)
- Po zakupie konsultacji dietetycznej, w ciągu 24h od zaksięgowania wpłaty Kupujący otrzyma na wskazany adres poczty elektronicznej formularz wywiadu żywieniowo-zdrowotnego oraz dzienniczka żywieniowego, które zobowiązuje się wypełnić zgodnie z prawdą oraz odesłać na adres: kontakt@strefa-diety.pl w terminie do 7 dni roboczych
- Czas realizacji usługi wynosi do 5 dni roboczych od momentu otrzymania poprawnie wypełnionych formularzy wywiadu żywieniowo-zdrowotnego oraz dzienniczka żywieniowego. W przypadku dużego natężenia zamówień czas realizacji może zostać wydłużony, a Kupujący pozostanie o tym poinformowany.
- Konsultacja dietetyczna nie obejmuje otrzymania jadłospisu
- W przypadku zakupu diety indywidualnej
- Konsultacje z Dietetykiem odbywają się online (poczta elektroniczna, Facebook)
- Po zakupie diety indywidualnej, w ciągu 24h od zaksięgowania wpłaty Kupujący otrzyma na wskazany adres poczty elektronicznej formularz wywiadu żywieniowo-zdrowotnego oraz dzienniczka żywieniowego, które zobowiązuje się wypełnić zgodnie z prawdą oraz odesłać na adres: kontakt@strefa-diety.pl w terminie do 7 dni roboczych.
- Czas realizacji usługi wynosi do 10 dni roboczych od momentu otrzymania poprawnie wypełnionych formularzy wywiadu żywieniowo-zdrowotnego oraz dzienniczka żywieniowego. Dietetyk przesyła na adres mailowy Kupującego ułożony indywidualny plan żywieniowy (PDF) i zalecenia co do stosowania planu żywieniowego. W przypadku dużego natężenia zamówień czas realizacji może zostać wydłużony, a Kupujący pozostanie o tym poinformowany.
- W przypadku zakupu diety gotowej
- Produkt cyfrowy zawierający wybrany gotowy plan żywieniowy zostanie wysłany na adres poczty elektronicznej Kupującego w ciągu 24h od momentu zaksięgowania wpłaty
§ 4 Zasady składania zamówienia
- W celu zakupu w Sklepie, Kupujący musi podjąć następujące kroki: dodać produkt lub usługę do koszyka, klikając w przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoważny)
- Następnie po akceptacji regulaminu (zaznaczenie checkboxa) oraz kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę” (lub równoważny), Kupujący dokonuje płatności na konto wskazane przez Sprzedającego.
- Po skutecznym dokonaniu płatności umowę o dostarczenie treści cyfrowych uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mailowy podany w formularzu zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są cenami w brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN).
§ 5 Zasady płatności i dostawy
- Sprzedawca przewiduje następujące formy płatności:
- Przelew tradycyjny na rachunek Sprzedawcy: mBank - 93 1140 2004 0000 3502 8227 5428
- Wpłatę należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 3 dni roboczych od momentu potwierdzenia zamówienia. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, zamówienie jest traktowane jako anulowane.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
- Dostawa kupionego produktu cyfrowego następuje na adres mailowy Kupującego wskazany w procesie składania zamówienia.
- W przypadku zakupu produktów cyfrowych (gotowe diety) Konsument wyraża zgodę na dostarczenie produktu cyfrowego i tym samym spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co skutkuje brakiem możliwości odstąpienia od Umowy.
§ 6 Zasady świadczenia usług dietetycznych
- Usługa świadczona jest na rzecz osób pełnoletnich
- Kupujący zobowiązuje się do udzielenia wyczerpujących i prawdziwych informacji oraz nie zatajania informacji, co do stanu swojego zdrowia oraz nawyków żywieniowych;
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że:
- przygotowany dla niego indywidualny plan żywieniowy opiera się na aktualnej wiedzy naukowej, jednakże ze względu na niemożność przewidzenia pewnych mechanizmów zachodzących w organizmie człowieka, nie gwarantuje osiągnięcia przez Kupującego zamierzonych efektów;
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego stosowania diety
- niezastosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do zaleceń udzielanych przez Sprzedawcę, a także zatajenie jakichkolwiek informacji lub podanie nieprawdy może wpłynąć negatywnie na jego stan zdrowia lub w szczególnych przypadkach zagrażać jego życiu
- Usługodawca nie świadczy działalności leczniczej w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej, w szczególności nie udziela konsultacji i świadczeń zdrowotnych w rozumieniu tejże ustawy. Usługa nie stanowi diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą.
- Usługodawca ma prawo odmówić wykonania Usługi w sytuacji, gdy:
- przypadek pacjenta wykracza poza jego wiedzę i zakres kompetencji;
- ma uzasadnione wątpliwości co do stanu zdrowia Pacjenta;
- ma uzasadnione wątpliwości co do pełnoletności Pacjenta;
- Kupujący nie uzupełni przekazanych formularzy lub uzupełni je w sposób niedostateczny w stosunku do informacji kluczowych do przygotowania diety
Wówczas Usługodawca poinformuje o odmowie wykonania planu żywieniowego jak również dokona zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.
§ 7 Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć produkt lub usługę wolną od wad.
- Jeżeli zakupiony produkt lub usługa posiada wadę fizyczną lub prawną, Kupującemu przysługuje prawo złożenia reklamacji (rękojmia za wady).
- Reklamacje można składać pisemnie, drogą elektroniczną na adres mailowy Poradni lub przy wykorzystaniu wzoru formularza stanowiącego załącznik do ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, datę wystąpienia przyczyny uzasadniającej złożenie reklamacji, żądanie, numer rachunku bankowego Kupującego, na który w razie uwzględnienia reklamacji Sklep zwróci poniesione przez Kupującego koszty.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona. W przypadku, gdy reklamacja jest niekompletna, Sklep wystąpi do Kupującego o jej uzupełnienie.
§ 8 Odstąpienie od umowy
- Kupujący będący konsumentem lub Klientem przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy zawartej drogą elektroniczną bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór dostępny jest jako załącznik do ustawy o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularza o odstąpieniu od umowy nie jest obowiązkowe.
- Bieg terminu dla skutecznego złożenia odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy zawartej na odległość, tj. od momentu zawarcia umowy określonej w § 4. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Kupującego oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Skutkiem odstąpienia od Umowy jest:
- uznanie jej za niezawartą;
- Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Klienta przedsiębiorcy na prawach konsumenta - płatności;
- zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Klient przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodziła się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z dodatkowymi kosztami.
- Odstąpienie od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem jest indywidualny plan żywieniowy przygotowany w celu zaspokojenia zindywidualizowanych potrzeb żywieniowych i zdrowotnych konsumenta (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie produktu cyfrowego, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 9 Prawa autorskie
- Materiał udostępniany w Sklepie, gotowe oraz indywidualnie sporządzone jadłospisy, jak również wygląd i treści publikowane na nim stanowią własność Sprzedawcy i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Kupujący może korzystać z zakupionych usług i produktów wyłącznie na użytek własny (prywatny) związany bezpośrednio z celem dla jakiego dokonał zakupu.
- Kupujący nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania materiałów, w tym gotowych i indywidualnych planów żywieniowych lub zaleceń dietetycznych bez wyraźnej zgody Sprzedawcy.
§ 10 Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://strefa-diety.pl/polityka-prywatności
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą;
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, można znaleźć na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Platforma ta służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 12 Postanowienia końcowe
- Umowy na usługi dietetyczne zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmiany warunków świadczenia usług lub zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca informuje na stronie Sklepu na co najmniej 7 dni przed wejściem w życie zmian w Regulaminie.
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy.
- Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego prawa Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.04.2022 roku.